بهداشت روان نمایش نسخه اصلی

بررسی منابع استرس و نحوه واکنش به این منابع در دانشجویان دانشگاه های دولتی شیراز، آزاد شیراز و آزاد مرودشت

بررسی پایایی و روایی مقیاس استرس دانشجو در فرهنگ ایرانی

گروه روانشناسی گوپی 4959

اهداف عمده پژوهش حاضر عبارت بودند از:  
1) بررسی پایایی و روایی مقیاس استرس دانشجو در فرهنگ ایرانی،
2) شناخت منابع استرس در دانشجویان،
3) شناخت نحوه واکنش دانشجویان به منابع استرس،
4) بررسی تفاوتهای دختران و پسران در منابع استرس و نحوه واکنش به آنها.
آزمودنیهای این پژوهش جمعا 551 نفر از دانشجویان چهار دانشگاه شیراز، علوم پزشکی شیراز، آزاد شیراز و آزاد مرودشت بودند که پرسشنامه استرس دانشجوی گادزلا را تکمیل کردند. برای محاسبه پایایی از روش آلفای کرونباخ استفاده شد و ضریبی برابر 0.92 برای کل مقیاس بدست آمد. به منظور بررسی روایی پرسشنامه، از همبستگی آن با پرسشنامه های افسردگی بک و اضطراب تیلور استفاده گردید. هر دو ضریب همبستگی بدست آمده در سطح یکهزارم معنی دار بودند.
در این پژوهش در برخی از شاخصهای بیانگر منابع استرس و نیز شاخصهای بیانگر نحوه واکنش به این منابع، بین دختران و پسران تفاوت معنی داری مشاهده گردید. همچنین نمرات آزمودنیها با توجه به متغیرهای مختلفی از جمله سواد پدر، سواد مادر، شاغل بودن یا نبودن مادر و شغل پدر مورد بررسی قرار گرفته است.
بررسی منابع استرس و نحوه واکنش به این منابع در دانشجویان دانشگاه های دولتی شیراز آزاد شیراز و آزاد مرودشت barresie manabe stress pdf 501 KB application pdf
مرضیه امینی فریده یوسفی
پایگاه اطلاعات علمی www sid ir