1399/2/12 مدیریت کارآفرین در مدرسه-مجله مادر وکودک گوپی مدیریت آموزشگاهی، فرایند اجتماعی مربوط به هویت دادن، حفظ کردن، برانگیختن، کنترل کردن و وحدت بخشیدن به تمامی نیروهای رسمی و غیررسمی انسانی و مادی سازمان یافته در یک نظام واحد و یکپارچه است که برای دستیابی...
1399/2/12 تحول در آموزش و پرورش، ریشه تحولات عظیم در جامعه میشود! مدیر یک سازمان در ایجاد شرایط مساعد باید هم عوامل برانگیزاننده و هم عوامل بازدارنده ظهور اندیشه های خلاق را موردتوجه قرار دهد.
1399/2/12 نقش خانواده در یادگیری دانش آموزان-مجله مادر و کودک... والدین امروزی و بخصوص مادران حساسیت زیادی درباره درس خواندن و پیشرفت تحصیلی فرزندانشان نشان می دهند. بسیاری از خانواده هایی که فرزندان با هوش و درس خوانی دارند سعی می کنند از تهیه هیچ نوع امکاناتی دریغ...
1399/2/12 فلسفه و اعتقادات تعلیم و تربیت-مجله مادر و کودک گوپی مدیر یک مدرسه برای آنکه بتواند به عنوان یک رهبر آموزشی عمل نماید باید، عامل مدارس مؤ;ثر و دانش مربوط به آموزش مؤ;ثر را در فلسفه و عقاید خود بگنجاند.
1399/2/12 ناسازه های آموزش و پرورش در ایران-مجله مادر و کودک... آموزش و پرورش در ایران مانند همه نظام های آموزشی مبتنی بر بنیانی ایدیولوژیک است. اما، ایدیولوژی امری صرفاً; ذهنی نیست بلکه از طریق دستگاه های مادی در کردارهای زندگی روزمره و مادی ما جریان دارد.
1399/2/12 آموزش و پرورش تحولگرا اگر حرکت قطار آموزش و پرورش در تاریخ ایران و زندگی ایرانی را در نظر بگیریم به خود می بالیم که نخستین مسافران این مسیر طولانی که در حال حاضر تعبیر دهکده جهانی آن فراگیر شده است ، پدران و مادران ایرانی ما...
1399/2/12 مـحیـط آمـوزشـی اثـربـخـش ابتد ا باید قوانین را به عنوان پیمان نامه ای میان خانواد ه و مد رسه و د انش آموزان تنظیم کرد . هد ف اصلی این قوانین تقویت و گسترش ارتباط موثر و د وسو میان خانه و مد رسه با هد ف فراهم ساختن زمینه ای مساعد...
1399/2/12 پرورش بر آموزش مقدم است کودک قبل از عنوان دانش آموزی، یک انسان، در قالبی کوچک و معصوم است که خمیره وجود ذهنی اش را لوحی پاک و منزه دربرگرفته، خمیری بالقوه، که آماده به فعل درآمدن است. از این جا مسیولیت آموزگار به عنوان معمار...
1399/2/12 آموزش و پرورش مدرن و توسعه پایدار علی رغم ا ینکه در این نظام یکی از اصیل ترین و وسیع ترین قشر فرهنگی تاریخ، یعنی معلمان، شرکت داشته اند و همه نهادها، گروه ها و آحاد جامعه به نوعی در تحقق اهداف آن مشارکت دارند، با این وجود اکنون با بغرنج...
1399/2/12 افزایش رضایت شغلی معلمان اولین قدم در جهت رسیدن به کادر آموزشی موفق درک عواملی است که بر کیفیت فعالیت معلمان مؤ;ثر است
1399/2/12 چگونه یک دانشجوی موفق باشیم ؟ برای بسیاری از دانشجویان، دانشجو بودن اولین تجربه زندگی مستقل و دور از خانه است. این به تنهایی شاید بیشتر از تحصیلات شما ارزش داشته باشد. زیرا پرورش واقعی شما از همین جا شروع می شود.
1399/2/12 عصر دانش، الزامات و بایدهای معلمی دست توانای معلم است که چشم انداز آینده ما را ترسیم می کند.
1399/2/12 بیماری تب نمره در ارزشیابی کیفی جایی ندارد امروزه تا سخن از ارزشیابی به میان می آید آنچه به ذهن می رسد نمره و امتحان است و متأ;سفانه در بین دانش آموزان و حتی اولیا این بیماری نمره شیوع خطرناکی پیدا کرده تا جایی که ملاک و معیار محبوبیت، هویت و شخصیت...
1399/2/12 بررسی نقش فرهنگ سازمانی مدارس در فرسودگی شغلی دبیران... هدف از این پژوهش، بررسی نقش فرهنگ سازمانی مدارس در فرسودگی شغلی دبیران دوره راهنمایی شهر تهران است. جامعه مورد مطالعه شامل کلیه دبیران دوره راهنمایی شهر تهران در سال 1385 است.
1399/2/12 مشارکت در نظام آموزش و پرورش همان گونه که جامعه پذیری متفاوت از تعلیم و تربیت است، مشارکت نیز متمایز از همکاری می باشد. با توجه به نیازمندی نهاد آموزش و پرورش به مشارکت دانش آموزان برای حفظ پویایی خود، بررسی موانع آن یک ضرورت است...
1399/2/12 تحول در نهاد آموزش و پرورش در بررسی مسایل ترسیم و تحلیل تغییرات اجتماعی یکی از پرسش های کلیدی مربوط به منشأ; بروز تحولات، چگونگی و فرآیند تکوین آن ها می باشد.
1399/2/12 نقدی بر هستی معاونت پرورشی برای رفع مشکل می توان با ایجاد دوره های تخصصی تربیت معلم برای معلمان حق التدریس و پاره وقت تا حدود زیادی موفق شد ولی باید به این پرسش پاسخ داد که چگونه می توان کار یک معلم آموزشی را غیرپرورشی قلمداد کرد...
1399/2/12 علم بهتر است یا فوق برنامه با توجه به این که زمینه های علم آموزی در سطوح پیشرفته و بالا نیز درکشور ما فراهم است و این سرزمین از دیرباز کانون پرورش نخبگان و اندیشمندان بوده است، وظیفه دانشجویان در پیمودن مدارج بالای علمی سنگین تر...
1399/2/12 ویژگی های آموزش و پرورش کارآمد در سپیده دم قرن جدید چشم انداز آن حزن و امید را بر می انگیزد، لا زم است همه انسان ها مسوولا نه به اهداف و ابزار تعلیم و تربیت توجه کنند.
1399/2/12 عوامل موثر در یادگیری شاگرد باید از لحاظ جسمی ، عاطفی ، عقلی و ... رشد کافی کرده باشد تا بتواند بخوبی یاد بگیرد و یادگیری زمانی برایش مفید خواهد بود که از هر نظر آمادگی لازم داشته باشد.
1399/2/12 دانش آموزان دیرآموز مشکل مدارس ابتدایی تفاوت های فردی دانش آموزان که حاکی از وجود تفاوت در توانایی های آنان است از مهم ترین اصول و مواردی است که همیشه باید در آموزش و پرورش مورد توجه قرار گیرد.
1399/2/12 نقش و ویژگی های معلم در پرورش دینی می دانیم که هدف از آموزش دینی تنها افزایش معلومات دینی دانش آموزان نیست بلکه هدف اصلی، پرورش ایمان و نیل به تربیت دینی و الهی است. به عبارت دیگر، هدف اصلی دین آموزی نیست بلکه تدین است.
1399/2/12 الگوی تدریس تدریس کار آسانی نیست. معلم در تدریس با عوامل مختلف و متعددی سروکار دارد که کنترل مجموعه آنها ممکن است محیط را بوجود آورد که یادگیری مطلوب و موثر در آن صورت گیرد.
1399/2/12 سیستم آموزشی غلط و محافظه کارانه خانواده و مدرسه بعضی از مواقع بررسی یک سیستم وقتی در خارج آن نشسته ای به مراتب ساده تر از موقعی است که در داخل آن با خود سیستم به کلنجار مشغول هستی.
1399/2/12 علل افت تحصیلی در مدارس شاندیز در سال تحصیلی 87-1386 به موازات پیشرفت امور آموزشی و سایر تحولات فرهنگی یکی از مسایلی که مد نظر قرار دارد، مسیله افت آموزشی است . این موضوع از جمله معضلاتی است که جامعه امروز گرفتار آن است ،(( آموزش و پرورش جلسات متعدد برای...
1399/2/12 مطالعه صحیح مطالعه شب امتحان که در بین بسیاری از دانش آموزان رواج دارد، نشان دهنده عدم استفاده صحیح از حافظه و روش به خاطرسپاری مطالب است. شاید بارها برای شما نیز اتفاق افتاده باشد، با وجودی که درسی را مطالعه کرده...
1399/2/12 عوامل موثر در پیشرفت تکلم در کودکان دبستانی در خانواده هایی که بیشتر به کودک توجه می شود، تکلم، خصوصا در این دوره جدی تر مورد توجه قرار می گیرد. این قبیل والدین، کودکان خود را تشویق و ترغیب می کنند تا بهتر صحبت کنند.
1399/2/12 تحول در آموزش و پرورش چالش جدید مدیریت آموزشی کـارآفـرینـی این مقاله کارآفرینی را فرآیندی می داند که افزون بر مطرح بودن در کسب و کار، شیوه ای از زندگی است که در کلیه شیون زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی تجلی دارد.
1399/2/12 ارزشیابی و علل ترس دانش آموزان از آن تمام فعالیتهای معلم و شاگرد و تعامل آنها برای این است که یادگیری موثر بوجود آید. یادگیری موثر در اهداف آموزشی که در آغاز تدریس تعیین شد.