1399/2/12 از خانه تا جامعه تنها یک گام: مدرسه! مدرسه اولین گام کودک در ورود به اجتماع، زندگی جمعی و آشنا شدن با دنیای پیچیده بیرون از خانه است.
1399/2/12 خلاقیت و نوآوری در آموزش و پرورش خلاقیت را شاید بتوان برترین سطح یادگیری بشر به بالاترین توانمندی تفکر و محصول نهایی ذهن و اندیشه انسان دانست.
1399/2/12 توسعه مشارکت مردمی در آموزش و پرورش اجرای آزمایشی لایحه اصلاح قانون تاسیس مدارس غیر انتفاعی به مدت 5 سال که به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید عملا تصمیمی در راستای ساده سازی مشارکت مردمی، تشویق و تشجیع حضور بخش خصوصی در امر آموزش و به تبع...
1399/2/12 بررسی علل فرار کودکان از مدرسه نوجوانی دوره ای است که در آن دانش آموز بیش از هر زمان دیگر نیاز به راهنمایی و مشاوره دارد. نوجوان ضمن مشورت با اولیا و مربیان، دست کم باید بداند که چگونه خود را بهتر بشناسد و از برخوردهای زیان بخش در...
1399/2/12 مدرسه گریزی اصطلاح مدرسه گریزی پس از اجباری شدن آموزش و پرورش در اواخر قرن نوزدهم میلادی در اروپا رواج یافت.
1399/2/12 آیین نامه تسهیلات آموزشی ویژه دانشجویان ممتاز برگزیدگان المپیادهای علمی دانش آموزان کشور با معرفی وزارت آموزش و پرورش (موضوع مصوبات آیین نامه نحوه پذیرش برگزیدگان المپیادهای علمی و جشنواره های دانش آموزی در رشته های علوم پزشکی، مصوب 7/10/82 شورای...
1399/2/12 آموزش در مدارس فردا مدتی است که کلاس های تولید محتوای الکترونیک در بعضی از مناطق آموزش وپرورش و برای آشنایی معلمان با علم روز و فناوری جدید آموزش از طریق رایانه برگزار می شود.
1399/2/12 نقش مدیران در توسعه ورزش مدارس اساسا مسوولیت برنامه های تعلیم و تربیت دانش آموزان در مدارس کاری جمعی و گروهی است که معلمان تربیت بدنی نیز در آن نقش تعیین کننده ای دارند. مدیران مدارس نیز به عنوان یکی از اعضای تیم تعلیم و تربیت دانش...
1399/2/12 آموزش و پرورش سنتی و سرمایه داری علمی مطالعه مقوله آموزش و پرورش در کشور ما، همیشه همراه با نگرشی تاریخی بوده است مثلا در بررسی این مقوله گفته می شود که سیستم آموزشی ما از کدام کشور اقتباس شده و یا شبیه کدام کشور است.
1399/2/12 رابطه عاطفی معلم و شاگرد نامناسب بودن فضای آموزشی و احساس راحتی نکردن دانش آموز یادگیری او را متاثر می کند. ما همه دانش آموزان را هم از نظر هوش، استعداد و عاطفی بودن یکسان فرض می کنیم و مطالب یکسانی را نیز به آنها می آموزیم و...
1399/2/12 جهت دهی دوره ابتدایی و ادامه آن در دوره راهنمایی به... تمام عوامل ذکر شده می تواند از جهتی ارتباط پیدا کند با اینکه آیا انتخاب رشته تحصیلی و شغلی براساس علا قه و استعداد و نیازهای کشور و جامعه بوده یا نه؟
1399/2/12 مهمترین زمینه های تحول در آموزش و پرورش در آغاز قرن بیست و یکم، توجه همگان بیش از گذشته، به نظام های رسمی تعلیم و تربیت معطوف شده است تا به کمک ایجاد تحول در این زیر مجموعه نظام های اجتماعی و افزایش کارآیی و کفایت آنها، جوامع بشری قادر شوند...
1399/2/12 مقاوم سازی مدارس در برابر اعتیاد اعتیاد، واژه ناخوشایندی است که مفاهیمی چون رنج و گرفتاری و... را با خود تداعی می کند. ....
1399/2/12 برنامه معلم پژوهنده و چالش های پیش روی معلمان پژوهش سبب رشد علمی و فرهنگی می شود و انسان را از جهل و ناآگاهی به علم می رساند و حقایق و واقعیت ها را آشکار می کند و راه را برای حل مسایل و مشکلات پیچیده هموار می کند.
1399/2/12 رهبری و مدیریت اثر بخش در مدارس آموزش و پرورش عامل اصلی و کلیدی توسعه اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی هر جامعه ای محسوب می شود.
1399/2/12 شاداب سازی محیط مدرسه در شرایطی که اکثر منازل در مناطق شهری تبدیل به آپارتمان های کوچک و تاریک و به دور از فضاهای بازی و حرکتی برای کودکان است حداقل کاری که می توان در تامین بهداشت جسمی و روحی آنان داشته باشیم ایجاد فضای مفرح...
1399/2/12 مدرسه های ماندگار نخستین مدارس جدید به وسیله کشیشی آمریکایی به نام پرکینر در سال 1255 هجری قمری در شهر ارومیه تاسیس شد که جنبه مذهبی داشت و در آن علاوه بر علوم جدید، قالیبافی و آهنگری نیز تعلیم داده می شد.
1399/2/12 آسیب های فرا روی آموزش و پرورش اول مهر هرسال که می شود بی اختیار سخن از مدرسه و دانش آموز و معلم به میان می آید . مخصو صا در این سال که سال نو آوری و شکو فایی نامیده شده است . بیاییم نیک بی اندیشم و اندکی با خود صادق باشیم که سهم ما...
1399/2/12 پول; سنگ بنای مشارکت مردمی در مدارس هیات امنایی بالاخره مهرماه هم از راه رسید و دانش آموزان با کوله باری از امید و آرزوهای کوچک و بزرگ راهی مدارس شدند. جایی که قرار است برای ساختن آینده سرزمین عزیزمان نکات گرانبهای زیادی از معلمان زحمتکش خود یاد بگیرند.
1399/2/12 مدارس اقتضایی؛; اهداف، کارکردها و رویکردها در سال های اخیر، آثار سوء و ناگوار استفاده گسترده از تجهیزات نوین آموزشی در مدارس ، بسیاری از خانواده ها و معلمان را با نگرانی روبه رو نموده است. نویسنده که تجربه ایجاد یک مدرسه اقتضایی را با تمرکز بر...
1399/2/12 حقوق بچه ها در مدرسه مدارس باید مکان هایی امن و دوستدار کودک باشند و همه کودکان حق دارند از آموزش بدون خشونت برخوردار شوند.
1399/2/12 کاهش کیفیت آموزش در مدارس کشور جابه جایی مدیران و تغییرات سریع در نحوه مدیریت در وزارت آموزش و پرورش هم مشکلا ت آموزش و پرورش را حل نکرد. دستورالعمل های ویژه، برنامه های امکان سنجی و پروژه های مقطعی وزیر نه تنها مشکلا ت مدارس را حل...
1399/2/12 چگونه دانش آموزم را به درس علاقه مند کنم؟-مجله مادر... برای بارور شدن نهال تعلیم و تربیت، ملاحظه و مراعات کیفیت شخصیت ها در درجه اول اهمیت قرار دارد.
1399/2/12 تأثیر پیوند خانه و مدرسه در موفقیت تحصیلی و تربیت دانش... هر سال 24تا 30مهرماه به عنوان هفته پیوند اولیا و مربیان نامگذاری شده است و به همین مناسبت برنامه های ویژه فرهنگی، آموزشی و هنری با مشارکت اولیا و مربیان در مدارس سراسر کشور اجرا می شود.
1399/2/12 خانه و مدرسه معنا و مفهوم پیوند بدون توجه به معنای تربیت قابل فهم نیست. تربیت، مقوله ای بسیار مهم و چندبعدی است که با عوامل و زمینه های گوناگون ارتباط دارد. بدون شناخت عوامل موثر در تربیت و بدون همسویی آنها با یکدیگر...
1399/2/12 با دانش آموز خود رابطه دوستانه برقرار کنیم درس معلم اربود زمزمه محبتیجمعه به مکتب آورد طفل گریزپای را.
1399/2/12 آسیب شناسی و راهکارها در آموزش و پرورش دکتر علی احمدی وزیر آموزش و پرورش در نشست مشترکی که با مسیولان وزارت تحت امر خود داشت، به تبیین سیاست های آموزشی خود پرداخت.
1399/2/12 تحلیل محتوای کتب فارسی دوره ی راهنمایی ازبعد تقویت... این مقاله، به بررسی تحلیل محتوای کتاب فارسی دوره راهنمایی ازبعد تقویت سرمایه اجتماعی می پردازد. در این پژوهش ازروش تحلیل محتوابه عنوان یکی ازروشهای توصیفی تحقیق درعلوم انسانی، استفاده شده است.جامعه...