1399/2/12 همیشه نمره ملاک نیست کارشناسان آموزشی معتقدند موفقیت تحصیلی دانش آموزان بویژه در دوره دبستان در گرو خوب گوش دادن و تمرکز روی مطالب است.از آنجا که بسیاری از مطالب درسی به وسیله معلمان گرامی تدریس می شود و مهارت های شنیداری...
1399/2/12 راهکارهای غلبه بر اضطراب امتحان اضطراب مشکل آفرین نوعی از اضطراب است که با دلهره و تشویش زیاد همراه بوده و با درگیری ذهنی و تصوری که مبنی بر موفق نبودن در امتحان است، وسواس مطالعه کردن مثل خواندن بیش از حد، بی توجهی به خواب و غذا همراه...
1399/2/12 اهداف و وظایف انجمن اولیا ومربیان واحدهای آموزشی انجمن اولیا ومربیان هر مدرسه هیأ;ت منتخبی است از اولیای دانش آموزان و مربیان همان مدرسه که با تفاهم و صمیمیت م به منظور تقویت همکاری و مشارکت اولیای دانش آموزان جهت کمک به ارتقای کیفیت فعالیت های آموزش...
1399/2/12 قصه تکراری امتحانات وقتی هم کارنامه اش را با آن نمره های ناپلیونی به والدینش نشان می داد نه تنها شرمنده و خجالت زده نبود بلکه کلی هم شاکی بود که والدینش او را به یک مدرسه معمولی فرستاده اند و او هیچ وسیله کمک آموزشی نداشته...
1399/2/12 مدرسه شرف گشایش مدرسه علمیه (قسمت علمیه و ابتداییه) چنان مورد استقبال علاقه مندان دانش و ادب قرار گرفت که چند روز پس از آغاز نامنویسی، کلاس ها برای پذیرفتن شاگران تازه جا نداشت و انجمن تأ;سیس مکاتب ملیه، که بعدها...
1399/2/12 از خانه تا جامعه تنها یک گام: مدرسه! مدرسه اولین گام کودک در ورود به اجتماع، زندگی جمعی و آشنا شدن با دنیای پیچیده بیرون از خانه است.
1399/2/12 خلاقیت و نوآوری در آموزش و پرورش خلاقیت را شاید بتوان برترین سطح یادگیری بشر به بالاترین توانمندی تفکر و محصول نهایی ذهن و اندیشه انسان دانست.
1399/2/12 توسعه مشارکت مردمی در آموزش و پرورش اجرای آزمایشی لایحه اصلاح قانون تاسیس مدارس غیر انتفاعی به مدت 5 سال که به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید عملا تصمیمی در راستای ساده سازی مشارکت مردمی، تشویق و تشجیع حضور بخش خصوصی در امر آموزش و به تبع...
1399/2/12 بررسی علل فرار کودکان از مدرسه نوجوانی دوره ای است که در آن دانش آموز بیش از هر زمان دیگر نیاز به راهنمایی و مشاوره دارد. نوجوان ضمن مشورت با اولیا و مربیان، دست کم باید بداند که چگونه خود را بهتر بشناسد و از برخوردهای زیان بخش در...
1399/2/12 مدرسه گریزی اصطلاح مدرسه گریزی پس از اجباری شدن آموزش و پرورش در اواخر قرن نوزدهم میلادی در اروپا رواج یافت.
1399/2/12 آیین نامه تسهیلات آموزشی ویژه دانشجویان ممتاز برگزیدگان المپیادهای علمی دانش آموزان کشور با معرفی وزارت آموزش و پرورش (موضوع مصوبات آیین نامه نحوه پذیرش برگزیدگان المپیادهای علمی و جشنواره های دانش آموزی در رشته های علوم پزشکی، مصوب 7/10/82 شورای...
1399/2/12 آموزش در مدارس فردا مدتی است که کلاس های تولید محتوای الکترونیک در بعضی از مناطق آموزش وپرورش و برای آشنایی معلمان با علم روز و فناوری جدید آموزش از طریق رایانه برگزار می شود.
1399/2/12 نقش مدیران در توسعه ورزش مدارس اساسا مسوولیت برنامه های تعلیم و تربیت دانش آموزان در مدارس کاری جمعی و گروهی است که معلمان تربیت بدنی نیز در آن نقش تعیین کننده ای دارند. مدیران مدارس نیز به عنوان یکی از اعضای تیم تعلیم و تربیت دانش...
1399/2/12 آموزش و پرورش سنتی و سرمایه داری علمی مطالعه مقوله آموزش و پرورش در کشور ما، همیشه همراه با نگرشی تاریخی بوده است مثلا در بررسی این مقوله گفته می شود که سیستم آموزشی ما از کدام کشور اقتباس شده و یا شبیه کدام کشور است.
1399/2/12 رابطه عاطفی معلم و شاگرد نامناسب بودن فضای آموزشی و احساس راحتی نکردن دانش آموز یادگیری او را متاثر می کند. ما همه دانش آموزان را هم از نظر هوش، استعداد و عاطفی بودن یکسان فرض می کنیم و مطالب یکسانی را نیز به آنها می آموزیم و...
1399/2/12 جهت دهی دوره ابتدایی و ادامه آن در دوره راهنمایی به... تمام عوامل ذکر شده می تواند از جهتی ارتباط پیدا کند با اینکه آیا انتخاب رشته تحصیلی و شغلی براساس علا قه و استعداد و نیازهای کشور و جامعه بوده یا نه؟
1399/2/12 مهمترین زمینه های تحول در آموزش و پرورش در آغاز قرن بیست و یکم، توجه همگان بیش از گذشته، به نظام های رسمی تعلیم و تربیت معطوف شده است تا به کمک ایجاد تحول در این زیر مجموعه نظام های اجتماعی و افزایش کارآیی و کفایت آنها، جوامع بشری قادر شوند...
1399/2/12 مقاوم سازی مدارس در برابر اعتیاد اعتیاد، واژه ناخوشایندی است که مفاهیمی چون رنج و گرفتاری و... را با خود تداعی می کند. ....
1399/2/12 برنامه معلم پژوهنده و چالش های پیش روی معلمان پژوهش سبب رشد علمی و فرهنگی می شود و انسان را از جهل و ناآگاهی به علم می رساند و حقایق و واقعیت ها را آشکار می کند و راه را برای حل مسایل و مشکلات پیچیده هموار می کند.
1399/2/12 رهبری و مدیریت اثر بخش در مدارس آموزش و پرورش عامل اصلی و کلیدی توسعه اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی هر جامعه ای محسوب می شود.
1399/2/12 شاداب سازی محیط مدرسه در شرایطی که اکثر منازل در مناطق شهری تبدیل به آپارتمان های کوچک و تاریک و به دور از فضاهای بازی و حرکتی برای کودکان است حداقل کاری که می توان در تامین بهداشت جسمی و روحی آنان داشته باشیم ایجاد فضای مفرح...
1399/2/12 مدرسه های ماندگار نخستین مدارس جدید به وسیله کشیشی آمریکایی به نام پرکینر در سال 1255 هجری قمری در شهر ارومیه تاسیس شد که جنبه مذهبی داشت و در آن علاوه بر علوم جدید، قالیبافی و آهنگری نیز تعلیم داده می شد.
1399/2/12 آسیب های فرا روی آموزش و پرورش اول مهر هرسال که می شود بی اختیار سخن از مدرسه و دانش آموز و معلم به میان می آید . مخصو صا در این سال که سال نو آوری و شکو فایی نامیده شده است . بیاییم نیک بی اندیشم و اندکی با خود صادق باشیم که سهم ما...
1399/2/12 پول; سنگ بنای مشارکت مردمی در مدارس هیات امنایی بالاخره مهرماه هم از راه رسید و دانش آموزان با کوله باری از امید و آرزوهای کوچک و بزرگ راهی مدارس شدند. جایی که قرار است برای ساختن آینده سرزمین عزیزمان نکات گرانبهای زیادی از معلمان زحمتکش خود یاد بگیرند.
1399/2/12 مدارس اقتضایی؛; اهداف، کارکردها و رویکردها در سال های اخیر، آثار سوء و ناگوار استفاده گسترده از تجهیزات نوین آموزشی در مدارس ، بسیاری از خانواده ها و معلمان را با نگرانی روبه رو نموده است. نویسنده که تجربه ایجاد یک مدرسه اقتضایی را با تمرکز بر...
1399/2/12 حقوق بچه ها در مدرسه مدارس باید مکان هایی امن و دوستدار کودک باشند و همه کودکان حق دارند از آموزش بدون خشونت برخوردار شوند.
1399/2/12 کاهش کیفیت آموزش در مدارس کشور جابه جایی مدیران و تغییرات سریع در نحوه مدیریت در وزارت آموزش و پرورش هم مشکلا ت آموزش و پرورش را حل نکرد. دستورالعمل های ویژه، برنامه های امکان سنجی و پروژه های مقطعی وزیر نه تنها مشکلا ت مدارس را حل...
1399/2/12 چگونه دانش آموزم را به درس علاقه مند کنم؟-مجله مادر... برای بارور شدن نهال تعلیم و تربیت، ملاحظه و مراعات کیفیت شخصیت ها در درجه اول اهمیت قرار دارد.