1399/2/12 کودکان دیرآموز را بهتر بشناسیم! کودکانی را دیرآموز می خوانیم که از نظر هوشی در محدوده هوشبهر بین 70 تا 84 قرار گرفته اند یعنی یک تا دو انحراف استاندارد پایین تر از میانگین سنی خودشان قرار گرفته اند و دارای عملکرد طبیعی ضعیف هستند.
1399/2/12 به مدرسه برمی گردم معمولا شرایط منزل نیز ناگوار است و در واقع نوجوان نه دل خوش از خانه دارد و نه علا قه ای به مدرسه و به راحتی هر دو را ترک و کوچه را انتخاب می کند. نوجوانان گریزان از مدرسه اگر هم استعداد خوبی داشته باشند،...
1399/2/12 مدارس کارآمد چه مدارسی هستند؟ مدرسه کارآمد مدرسه ای است که تمام ابعاد مدرسه را در برمی گیرد مدرسه ای که از نظر علمی، آموزشی، فرهنگی، تربیتی و حتی ساختمان مدرسه نیز کارآمد است.
1399/2/12 پای درس معلم ها وارد کلاس معاونین می شوم. قبل از هر چیز درس نظم فکری به من داده می شود؛; اگر نظم فکری داشته باشم نظم عملی هم خواهم داشت.
1399/2/12 پیش دبستانی و اهمیت آن در پرورش کودکان چرا که کودکان کوچکترین حرکات و رفتارهای بزرگسالان را مورد دقت قرار می دهند و به یک درک باطنی از الگوی بزرگسال خود و احساسات آنها نسبت به خود می رسند رفتارهای غیر اخلاقی و ناهنجار و یا برخوردهایی توأ;م...
1399/2/12 معنای تحصیلات عالی اسفند و فروردین ماه برای بخش بزرگی از جامعه ما یعنی جوانان دانشگاهی معنایی دیگر دارد. در این ماهها امتحان سراسری کارشناسی ارشد، دوره تخصصی پزشکی و برخی آزمون های دکتری برگزار می گردد...
1399/2/12 علل افت کیفیت آموزشی و پرورشی در مدارس ایران در هر جامعه باتوجه به طرز تفکـر احاد جامعه و بافت فلسفی فکـری و ریشه های عقیدتی آنهـا نظامهایی روی کـار می آیند و این نظامها فـارغ از محاسن و معایب خود در آن جامعه اقدام به طراحی برنامه ها و اهداف غایی...
1399/2/12 تدریس نوین آنچه که امروزه به عنوان مهارت های زندگی شناخته می شود حاصل کار پژوهشگران عصر حاضر نیست بلکه بسیاری از این مهارت ها در لابه لای مفاهیم الهی و به خصوص در قرآن کریم بیان شده است.
1399/2/12 بازنگری در نظام آموزشی تقویت جریان فرهنگی بررسی عملکرد... آن چه که روشن است این نهاد همچنان ضمانتی برای بقا و تداوم انقلاب اسلامی و همچنین عامل نیرومندی برای گسترش فرهنگ انقلاب به شمار می آید.
1399/2/12 روش های سنتی تدریس اولین روشی را که در قالب و چارچوب الگوی پیش سازمان دهنده می;تواند مؤ;ثر و مطرح باشد روش سخنرانی است ، روش سخنرانی چه موقعی است که من می;خواهم یک موضوع علمی را می;خواهم با بیان شفاهی در یک جمع دانش;آموزان...
1399/2/12 آموزش در هزاره سوم وقتی از استاندارد سازی و یافتن ملزومات برای آموزش در هزاره سوم صحبت می شود نا خود آگاه تشکیل ، طراحی و بستر سازی برای تامین و کاربردی کردن ابزارها و شاخص های آموزش مبتنی با اصول جامعه دانایی محور به ذهن...
1399/2/12 روش های بهبود بهره وری در مدارس بسیاری از کشورهای پیشرفته بخصوص کشورهای در حال توسعه قسمت اعظم از رشد تولید ناخالص داخلی خود را از طریق بهبود بهره وری و بخصوص استفاده بهینه از منابع و امکانات موجود بدست می آورند.
1399/2/12 الگوها و روش های تدریس عملکرد ما و رفتار ما معمولاً; تحت تأثیر باورهای ماست. اگر به عنوان علمی;ترش کنیم می;گویم، رفتارها تحت تأ;ثیر نظریه هایی که در ذهن ما هست وما آن را پذیرفتیم .
1399/2/12 پدیده افت تحصیلی و راه های جلوگیری از آن پدیده ای که هم اکنون در جامعه و آموزش و پرورش کنونی ما به عنوان یکی از معضلات اساسی مطرح شده است همانا افت محسوس کیفی و کمی در این شاخص اساسی است. به عبارت بهتر یکی از اساسی ترین و اصولی ترین شاخصه توسعه...
1399/2/12 نگرانی از مدرسه وجود نگرانی و استرس به تنهایی بد نیست. پروفسور برایانت روانشناس کودک اظهار می دارد که ما بدون استرس واقعاً; زنده نیستیم . در واقع از طریق درگیری ها و مشغولیت هاست که چیزهای تازه ای می آموزیم و مغز ما فعال...
1399/2/12 مدارس قدیم در شاندیز - خراسان رضوی مسلمانان برای سواد ارزشی زیادی قایل بوده و از همان زمان صدر اسلام نسبت به این قضیه حساس بوده اند بطوریکه پیامبر اکرم (ص) در قبال آزادی اسراء شرط آموزش10 مسلمانان را قرار می دهد . و یکی از مهمترین بحث های...
1399/2/12 الگوهای موفق مدیریت در مدارس کوچک با این که موضوع مدیریت از اولین روزهای پیدایش انسان با او بوده است ، اما در یک قرن اخیر به دلیل ایجاد سازمانهای جدید ، پیچیده و متراکم از تکنولوژی و برخوردار از انسانهای پر نیاز ، مورد توجه قرار گرفته...
1399/2/12 توصیه های امام (ره) به معلمان و دبیران بگذار کوردلان در داخل و خارج هر چه می خواهند بکنند و بگویند و به هر جنایتی که روی تاریخ را سیاه می کند و روی منافقان و هم قطاران جنایتکارشان را سیاهتر، دست بزنند
1399/2/12 نقش مدرسه در تربیت اجتماعی کودکان یکی از کارکردهای عمومی آموزشی و پرورشی، اجتماعی کردن کودکان و نوجوانان است و مفاهیم عمده تربیت اجتماعی آن از جمله خود کفایتی، ابراز وجود، استقلا ل، خودپنداری، خود رهبری، رقابت، همکاری، نوع دوستی، هویت...
1399/2/12 رهبری اثربخش در مدارس منطقه 5 تهران در این مقاله تلاش شده است که وظایف مدیران موسسات آموزشی در سطح مدارس، مورد بررسی قرار گیرند.
1399/2/12 ثبت نام با یک دنیا امید و آرزو دغدغه های والدین در... خانمی محجبه در حالی که پوشه مدارک ثبت نام را در دست دارد، از مدرسه خارج می شود، گوشه لبش را می گزد و رو به پسرش که در سایه دیوار ایستاده، می گوید: چه قدر به تو گفتم درس بخوان. می گویند که معدل ات کم است....
1399/2/12 دیوار نوشته های مدارس به این نوشته کمی توجه کنیم: آن روز که وارد مدرسه دارالفنون شدم علی رغم ساختمان زیبا و حیاط پردرخت آن، نخستین چیزی که توجهم را به خود جلب کرد و بعد از آن همواره در لحظات تنها مونس و همدم من شد، نوشته های...
1399/2/12 10 اشتباه رایج در تربیت کودکان آیا کودک شما به حرفتان گوش نمی دهد؟ آیا فرزندتان از قوانین و حد و مرزی که تعیین کرده اید، سرپیچی می کند. شما برای تغییر دادن این وضعیت چه خواهید کرد؟ به کارگیری عکس العمل های بی تاثیر در میان والدین بسیار...
1399/2/12 بایسته های مدیریت کلاس درس مشکلات آموزشی به گونه ای غیرمنتظره به وجود نمی آیند بلکه عواملی باعث ایجاد آنها می شوند. خانه و محیط های خارج از مدرسه تاثیر عمده ای روی کودکان و در نتیجه آمادگی آنها برای امتناع از ورود به مدرسه ایجاد...
1399/2/12 منظور از عدالت آموزشی چیست؟ اگر راهیابی همه کودکان به مدرسه را عدالت بدانیم و در هر آبادی یک مدرسه ایجاد کنیم و معلمان را بی توجه به مشکلات آنها به نقاط دور دست روانه کنیم،آنگونه که در طی سالیان گذشته تجربه کرده ایم، عدالت آموزشی...
1399/2/12 مدرسه تابستان ها تعطیل نیست صدای مدیر مدرسه همه را به سکوت دعوت کرد. او از لزوم برگزاری کلاس های درسی در طول تابستان سخن گفت و این که برای دانش آموزان بهتر است که این 3 ماه را نیز با جدیت تلاش کنند و درس های سال آینده را پیش از شروع...
1399/2/12 هویت، هدیه مدرسه به دانش آموز آیا پدر و مادری را می توان یافت که یک بار درباره برخی از جنبه های رفتار فرزندان خود نگران نشده باشند؟ احتمالاً; نه!
1399/2/12 عمده ترین دلایل افت تحصیلی افت تحصیلی موضوعی غیرقابل حل نیست، اما حل آن هم یک باره و ناگهانی و با شیوه های آنی میسر نیست.